AVSF kan u in brede zin op tijdelijke basis ondersteunen op financieel(-administratief) vlak.
Concreet valt te denken aan en hebben we ervaring met:
- Tijdelijk waarnemen van de controllersrol, bijvoorbeeld in geval van ziekte of langdurig verlof;
- Tijdelijke ondersteuning bij onderbezetting op de financiële afdeling;
- Maandelijkse sparring partner voor de boekhouding op abonnementsbasis: vraagbaak, reflectie, advies;
- Opstellen van balansdossiers ten behoeve van de accountantscontrole en het begeleiden van die controle;
- Assisteren bij (internationale) overnametrajecten, waaronder het opstellen van de data room, het begeleiden van het due-diligencetraject en het coördineren van de communicatie tussen advocaat, notaris, fiscalist en valuators;
- Het inhalen van opgebouwde achterstanden op financieel-administratief vlak;
- Het migreren van financiële – en ERP-systemen;
- Het volledig (geautomatiseerd) inrichten van consolidatie-administraties, zodat deze tijdig met de diverse stakeholders kunnen worden gedeeld;
- Het opstellen van managementinformatie op basis van de gewenste stuurinformatie vanuit het management, waaronder niet alleen financiële, maar ook niet-financiële KPI’s;
- Het opstellen van begrotingen en prognoses;
- Het opstellen van (gecompliceerde geconsolideerde) jaarrekeningen (zowel Dutch GAAP als IFRS), jaarverslagen en publicatiestukken;
- Het coördineren bij de integratie van de administraties bij fusies en overnames, waarbij ook het meekrijgen van alle betrokkenen een belangrijke rol speelt;
- Advisering omtrent waarderingsvraagstukken en verwerking en waardering van balansposten en transacties;
- Assisteren bij financieringsaanvragen bij banken;
- Ad-hoc kortstondige opdrachten, zoals subsidie-afrekeningen, NOW-afrekeningen of assistentie bij het inschrijven op tenders.
Tarifering € 100 excl. btw per uur.
Kunt u hulp gebruiken bij één van bovenstaande vraagstukken en stelt u prijs op een vrijblijvende kennismaking? Neem dan contact op via onderstaande button.